Nattjobb och huvudvärk idag.

Min första natt efter semestern gick bra men nu har jag huvudvärk för att kaffebalansen har kommit i olag. Inte bra att vara så beroende, det kan i och för sig vara vätskebalansen också. Det gäller att dricka vatten även på nätterna om man är vaken och det speciellt om jag ska få snurr på förbränningen. 10 timmar vakenhet och lite fil och en kopp kaffe är nog inte optimalt när det gäller vätskeintaget.
Äldsta sonen kom på sin fortåkar-cykel när klockan var 13 så då gick jag upp, och gick ut i solen. En granne anslöt sig också och det blev ett väldans prat om ekonomi. Vi pratade om hur det blir om man går till en affär på stan för att få proffshjälp och sen köper man saken på internet för att det blir mycket billigare och sen får affärerna lägga ner och då klagar man över att det inte finns något utbud på orten.
Jag kan  vara lite ojuste ibland och gå till en plantskola och fråga om råd och sen köper jag växterna på Plantagen. Till mitt försvar kan jag säga att jag  försöker faktiskt bättra mig och gynna dom små kunniga plantskolorna som säljer egenodlade plantor.

Nu ska jag iväg till jobbet efter att ha ätit jättegott men måttligt. Potatisgnocchi med svamp, bacon och pinjenötter från ICA:s receptsida. Sök reda på och laga det. Faktiskt en riktig höjdare. Nyckelhålsmärkt och allt även om det inte betyder bantarmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0