Kom att tänka på en sak

I tidningen för några dagar sen stod det att invånarna i en liten ort i Uppland hade fått avslag på att byta namn på sin ort. Namnet på orten är Fjuckby och enligt ett antal personer är det pinsamt när dom ska tala om var dom bor för det är så många som reagerar på namnet.

Jag tycker dom i stället ska vara stolta över att bo på en ort med ett så udda namn.
image159
 Om man googlar på namnet kommer det upp hur många artiklar som helst om "lidandet" Det verkat till och med som att det skrivits om det i utländska tidningar.

Kommentarer
Postat av: Stig

Mina ungar gapskrattade när vi åkte förbi Fittja...

2007-12-12 @ 20:18:53
Postat av: Jag

Ja, det kan jag tänka mig att dom tyckte var roligt men vi som bor runt Stockholm har hört det så mycket att det känns bara som ett vanligt ortsnamn

2007-12-12 @ 23:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0