Mitt kylskåp.........

................hade nog fått nerslag på hygien om det kommit hit en inspektör. Som tur är så kommer det inga inspektörer hit men möjligen någon kollega med mikrobiologisk utbildning men dom är nog så fina i kanten att dom inte säger något.

Hur som helst så är mitt kylskåp kliniskt rent nu. Det tog ungefär 1,5 timme och jag blev dessutom svettig. Nu har jag dessutom ställt in en temometer så att jag ska få ett mer vetenskapligt bevis på vilken temperatur det är där inne än hur kall mjölken känns när man dricker den.

Dessa bakterier fanns nog inte i mitt kylskåp men jag hittade dom när jag surfade runt lite efter bakteriebilder. Jag ger mig inte in på att tala om namnet men i artikeln jag skummade så berättade dom att det finns så kallade

luminescenta bakterier, vilket betyder att dom kan bilda ett ljussken om dom uppträder i stora mängder.


image155

luminescenta bakterier



Jag hade en bit kålrot och några morötter som borde ätas uppå så dom kokade jag och gjorde ett mos av. Riktigt gott - något man skulle kunna äta oftare.

Efter senaste tidens hårda slit - 56 timmar på en vecka så passade jag på att sova ut i morse vilket  var välbehövligt. Nu är jag "fit for fight" igen.

All snö har smält bort så nu skulle det vara möjligt att ta en uppfriskande promenad. Halkan som var tidigare är svår att beskriva. Bara att ta sig ut från området var en bedrift men det är ju så det blir när det först kommer snö och sen blir det inte snöröjt för att det kommer ändå att smälta bort på en gång. Ja, visserligen, men det hann ju lagom smälta lite  och så frös det igen - kul...............nej inte direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0