Nobeldagen

Idag jobbar jag eftermiddag så det blir inte att jag kan se så mycket av Nobelfestligheterna. Eftersom jag mest är nattarbetare så har jag ju genom åren haft möjlighet att titta lite på prisutdelningarna och banketten. Banketten tycker jag är kul att se och det är också lite kul att höra kommentarerna om "celebriteternas" klädsel.

Annars har jag läst i tidningen idag att vär kommun jobbar på ett nytt sätt att källsortera för att det vi har nu är för svårt för konsumenterna. Ja, man har sett det mesta i sopsorteringskärlen. Ett grundläggande fel är att folk tror att det är fritt fram att slänga vad som helst där bara för att man inte orkar åka iväg till centralerna. Trädgårdsstolar och grillar i konservburksinsamlingen, visserligen i metall men det är ju definitivt inga förpackningar.

Själv har jag lite svårt för hård och mjukplast. Vi har en hårdplastinsamling men ska man då kasta dom där trågen som t.ex. tunna skivor ligger i där?

Vi har ju sorterat i många år och har en egen anläggning inom radhusområdet där vi sorterar brännbart, komposterbart, hårdplast, metallförpackningar, färgat glas, ofärgat glas och pappersförpackningar. Tidningar hämtar en idrottsförening men resterande ska vi åka med själva till återvinningscentralen.

När jag jämför med hur folk har det ute i landet så har vi det väldigt förspänt som bara behöver gå några meter med de flesta sakerna när det finns områden där man måste ta bilen för att bli av med glas och metall.

Nej, nu är det jobb som gäller mellan snörvlingarna.................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0