Nobelfesten och TV4

Har tillbringat kvällen efter 20.45 på nobelfesten....via TV alltså. Jag måste säga att jag tycker Tv4 fick till det riktigt bra även om det stundtals var kanske lite på gränsen för flamsigt. Oh guuuud va fräckt tycker jag hon Berg (kommer inte ihåg hennes förnamn) sa några gånger för mycket. Det var lite nya vinklingar på reportagen som gjorde att det kändes lättsammare än förr om åren.
Jag blev fascinerad av blomsterdekorationerna i form av tårtot och bakelser. Mycket läckert gjort! Imponerande att dom kan hålla blommorna fräscha så lång tid innan festen, jag tror det var nästan en vecka.

Vi här hemma hedrade minnet av Nobel med ett glas vin och lite choklad av sorten "russin och mandel". Nu är jag mätt och nöjd och tänker krypa till kojs och börja på en ny lyssnabok "Tjuvarnas marknad". Jag får väl se om den känns inaktuell eller ej.

Den nyss avslutade boken Fågelbovägen 32 skriven av Sara Kadefors kan jag rekommendera. Den beskrivs så här av Wikipedia:


Boken handlar om Karin, en hjälpsam gynekolog och förälder som bestämmer sig för att hjälpa Katerina, en ung och psykiskt misshandlad kvinna från Moldavien, genom att ta hem henne till sig. Detta leder dock till oväntade problem, t ex att Katerina inte vill ta emot den vård och ömhet som Karin vill ge, utan vill fortsätta arbeta som hushållerska och barnflicka precis som tidigare i sitt liv. Dessutom börjar Karin tvivla på att hon var den goda människa hon trodde sig vara


Kommentarer
Postat av: lovingnurse

hej! hur firar du julafton? :)

2007-12-11 @ 00:33:43
URL: http://lovingnurse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0