Pepparkakor

Idag har jag bakat pepparkakor för på Lucia vill jag ha mina hembakta lussekatter och pepparkakor. Pepparkakor tycker jag är riktigt tråkigt att baka nu för tiden. Det är aldrig någon som vill hjälpa till, så där står jag själv och kavlar och kavlar.......och äter deg......

Jag har nämligen en mycket viktig tradition och det är att gå upp 06.00 på Lucia och koka kaffe och varm choklad med lussekatter och pepparkakor som vi ska ha till fika när vi tittar på TV:s Luciamorgon.

Jag tänder massor med ljus i vardagsrummet och sen får alla som vill ansluta sig. Förr lyckades jag alltid "tvinga upp" alla tre barnen, det var inte alls särskilt svårt vill jag tillägga. Numer är det mer sporadiskt om det finns någon hemma som ansluter sig och annars får jag väl fika själv. Jag tror inte jag suttit själv någon gång ännu....men det kommer säkert, för jag kan nog inte tvinga sambon att stanna hemma från jobbet och dricka kaffe med mig.......eller det kanske jag kan förresten.......en liten stund ....

I år blir det nog dottern och jag som myser med lussekatter och pepparkakor.
image158

Kommentarer
Postat av: mammselen

Du är duktig du!

2007-12-11 @ 19:02:50
Postat av: irene

åååh, så jobbig du är. I min familj köper vi en "korv" med deg och äter diurekt från kylskåpet. Om jag ska vara duktig kanske jag gör som en bekant tipsade mig; köpa en färdig deg, skära tunna skivor, lägga på plåten utan utbakning och grädda.

2007-12-11 @ 20:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0