Proppmätt

I kväll har sambon och jag varit på julbord. Vi valde ett ställe där dom serverar skaldjur tillsammans med de ordinarie julbordsrätterna så nu har jag ännu en gång fått mitt lystmäte på skaldjur. Havskräftor är ju så otroligt gott så det slank ner en och en annan måste jag erkänna.

Vad är det mer som är gott? Jo, Jansson fast där tycker jag nästan att min hemgjorda är bättre. Eftersom det talas om ransonering av ansjovis så har jag passat på att roffa åt mig ett antal burkar när jag har handlat. Det var något om att det blåste så mycket när det var fångst av skarpsillen i år så på grund av det fick dom inte upp så mycket så att det räcker hela året. På MAXI var det helt slut och dom skulle bara få in små mängder.

Annars har jag varit på stan och köpt några julklappar. Nästa år så VÄGRAR jag handla julklappar åt mina "överåriga" barn. Det är alldeles för svårt. Det var i alla fall fint och dekorerat på stan.

Nu ska jag kolsyra mig en flaska vatten och gå till sängs och släcka törsten efter skaldjuren. Gott!!

Kommentarer
Postat av: mammselen

Det visste jag inte.... Bäst att skynda sig att inhandla ansjovisen...

2007-12-16 @ 10:27:31
Postat av: Bella

När jag läser din blogg är det som om jag skrivit den själv. Visst är vår egna Jansson godast. Och jag har också köpt på mig ansjovisburkar.

2007-12-16 @ 18:42:33
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: irene

Jansons är en av få saker jag inte lärt mig tycka om. Ansjovis likaså. Ni får mina burkar.

2007-12-16 @ 19:17:47
Postat av: mammselen igen

Tack!
Kommer du själv med dem, eller skickar du dem på posten?

2007-12-16 @ 20:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0