Rödnäst och saffransbullar

Jaha, då är jag också förkyld nu. Det har florerat förkylningar i omgivningen........den ena snörvligare än den andra och jag har klarat mig hur länge som helst men idag bröt det ut ordentligt. Snörvel................. Jag är så däppt....

Annars har det blivit en hel del gjort den här helgen.

Fredag kväll
Pensionärsfest -  avtackningsfest för två kollegor som går i pension. Oftast är festerna på jobbet ganska sega och alla går hem jättetidigt men den här festen höll i sig till runt 01.30 inklusive efterfestandet i hotellets bar. Träffade två gamla kursare och en av dem har jag inte sett på 27 år. Hon var faktiskt sig lik.
Idolfinalen missade jag....

Lördag
Sov först ut ordentligt och sen drog sambon och jag igång en mindre form av storstädning. Det var inte så att vi vände upp och ner på hela huset men det dammades och torkades så det stod härligan till. Jag vet inte om jag inbillar mig men det känns som att det går lättare att andas här hemma nu. Inte för att jag lider av astma men ändå......

Söndag
Tog oss upp ur sängen runt 10 efter att ha intagit frukosten i densamma. Först iväg till Maxi för att handla hem lite varor till det otäckt ödsliga och nystädade kylskåpet. För en gångs skull hade jag också planerat mar för några dagar framåt. In med maten i kyl och frys och sen iväg till IKEA och Bauhaus. På IKEA köpte jag två förpackningar ljus för att jag ska ha ett ordentligt lager hemma. En lampskärm för 19 kronor blev det också.

När jag kom hem lagade jag till en Chili con carne men först hade jag tänkt mig en Chili sin carne, dvs utan kött men jag glömde faktiskt bort att jag skulle ha Quorn när jag var på MAXI men köttförs till julköttbullarna hade jag däremot köpt så en tredjedel av den rök.

Saffransbullar och pepparkakor är bara ett måste till Lucia så det blev en sats såna också. Pepparkaksdegen ska stå och svälla ett par dagar så dom får jag ägna mig åt på onsdag kväll. I år kryddade jag på degen lite extra för det är gott med starka och knapriga pepparkakor.

Det kliar i halsen och nysningarna är enorma så jag tror inte att jag blir uppe så länge till. Jobbar eftermiddag i morgon så jag kan ta det lugn på förmiddagen - SKÖNT
image157

Kommentarer
Postat av: mammselen

Du är duktig du...

2007-12-09 @ 21:30:20
Postat av: maritha

Fasen vad du är duktig=) jag bakade saffransbullar med prinsessan i lördags men det blev vanliga bullar, lussekatter är så svåra att få till=)baka pepparkakor är överkurs i min värld,det finns gränser för vad jag gör, dom bakar väldigt bra på ica oxå^^)

2007-12-09 @ 23:14:52
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: Jag

Duktig.....nja.....sådär när jag väl gör någonting. Ni ska veta att jag latar mig väldigt mycket och när jag väl gör något så skriver jag gärna om det. ;-)
men mina saffransbullar är väldigt goda.

2007-12-10 @ 10:44:24
Postat av: irene

jag säjer som Homer; mmmmmmmmmmmmmmmm

2007-12-10 @ 21:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0