Cykeltur ut på landet

Idag ställde jag mig på vågen och det var ingen rolig läsning (jag antar utmaningen) så i stället för att ta bilen ut till ett förråd som vi har en bit bort så beslutade vi oss för att cykla dit. Vi har rört på oss alldeles för lite på semestern......
Cykelturen beräknades bli ca 1,5 mil. Vi fyllde våra vattenflaskor och gav oss av och faktiskt.........vi hade ett perfekt cykelväder. Kameran hade vi med oss så vi passade på att ta lite bilder. Man får ju en helt annan vy som inbjuder till anorlunda tagningsvinklar när man sitter på cykeln. Nu målar jag upp det som att det skulle vara en sensation att jag skulle sätta mig på cykeln men så är det inte. Jag cyklar för det mesta när det är kortare avstånd men för det mesta blir det inom stan.
Hur som helst så var det så skönt att cykla, så vi gjorde en längre tur än vi tänkt. Jag passade på att cykla i kjol och bikiniöverdel när vi förhoppningsvis inte skulle möta någon vi känner, och nu känns det som att man haft en dag på stranden.
image64
image65
image66
Det är fint i Uppland också

Nu ska vi iväg till en kollega och grilla lite. Det är ömsom soligt och ömsom regnstänk men eftersom jag är så otrooooligt positiv nu när vädret blivit bättre så hoppas vi på det bästa.

Kommentarer
Postat av: irene

Härliga bilder - speciellt på kornåkern i närbild.
...usch, antar du utmaningen. Då kan jag ju inte skylla på det heller....

2007-07-26 @ 21:22:01
Postat av: mammselen

Kornåkern i närbild. Ja, den tycker jag också om.

2007-07-26 @ 22:20:01
Postat av: Jag

Ang. utamaningen.............vi börjar på måndag!

2007-07-27 @ 08:11:05
Postat av: Mammselen

Jag vill också vara med. Jag börjar den 1 aug. och har som mål att ha gått ner 5 kg. till Julafton...
Det kommer att bli svårt.

2007-07-27 @ 23:47:58
Postat av: Jag

Ja, nog är det svårt allt, men ger man sig bara den på det så går det och 5 kg till jul är nog en mycket bra målsättning.

2007-07-28 @ 11:33:45
Postat av: irene

Låter "bra" med 5 kilo (helst fler)

2007-07-29 @ 12:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0