Man är ju nästan rädd för telefonförsäljare............

När som helst den här veckan kommer en telefonförsäljare från Glocalnet att ringa för att för tredje gången försöka övertyga mig om att byta internet-leverantör. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att inte byta. Jag har haft Telia i tio år och har absolut inget att klaga på men ringer gör jag däremot inte med dom utan med Universal.

Försäljaren från Glocalnet var det i och för sig inget fel på för han lyssnade i alla fall på vad jag sa men det finns en annan grupp som jag däremot ogillar mycket.

Det är dom som ringer och vill tacka mig för att jag varit kund hos något tros, kalsong, piller, CD-skiv, rakhyvel, strump, bok, el, lotteri, tele, bidrag till gatubarns-bolag............ 

För att nu visa sin uppskattnig för att jag har köpt av dom vill dom nu skicka ett nytt gratis-paket  som bara kostar, jag tror det brukar vara 39,90. För mig är inte kostnaden det värsta utan att dom vill tacka mig med en ny produkt av samma sort som jag inte vill ha eftersom jag uppenbarligen slutade med den förra. Det tycker jag är otroligt korkad marknadsföring.

Jag tycker synd om alla säljande ungdomar som blir pushade till att idka försäljning på ett sånt vis. Chansen att jag skulle köpa något är betydligt mycket större om jag bara slapp höra ordet uppskattning och tack i detta sammanhang. Ett normalt samtal då man lyssnar på den presumtiva kunden och inte bara rabblar och mal på, efter en mall som inte ens passar i försäljarens mun skulle vara mycket mer effektivt tror i alla fall jag.......................

Då och då funderar jag på att ansluta mig till NIX men tänker i nästa minut att det borde fortfarande vara möjligt att kunna leva ett normalt liv med normala telefonsamtal där man enkelt och snällt säger att just den produkten vill jag inte ha............................för det händer faktiskt att jag köper....................
 
Bambusockor t.ex vill jag varmt rekommendera. Dom är faktiskt vansinnigt bra så tacka och ta emot ett ev. kommande s.k gratiserbjudande och prova själv!

Oj, då nu låter nästan jag som en försäljare..........

Jag tog mig faktiskt tid att i lugn och ro förklara för en försäljare att det faktiskt i genomsnitt ringer runt ett samtal av det slaget om dagen till det här huset. Hur skulle det då vara om jag faktiskt köpte allt jag blev erbjuden? Du måste ju själv förstå att det är helt omöjligt sa jag och personen i fråga förstod...............

image26     image27     image28     image29


Kommentarer
Postat av: irene

Det ringde faktiskt en försäljare tillmin i dag och ville ge mig chansen att prova två fantastiska produkter. Jag förskom henne och frågade vad dessa produkter innehöll och vad de skulle vara bra för. När hon svarade att det var ingefära i den ena och blåbär i den andra kunde jag lätt tala om för henne att det åt jag färskt, fryst och torkat. Då hade hon inte så mycket mera att säja för att övertyga mig om sina produkters förträfflighet...

2007-07-03 @ 22:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0