Min första semesterdag tänker jag använda till...................

.....................att röja upp lite här hemma så att jag förnöjsamt kan slappa resterande veckor. Jag ska börja med att bädda rent och lägga i mina nyinköpta lakan från LaRedoute. Jag tänker heller inte slita ut mig idag så efter det tänker jag ta en kopp kaffe ute i den tveksamt skinande solen.

Ja, inte har det blivit så mycket röjande, men sängen är i alla fall renbäddad. Vi tog en tur ner på stan för att lämna igen en lyssnabok och för att titta om det fanns någon annan intressant. Jag hittade Drottningens chirurg som lyssnabok men annars var det väldigt glest. Dom flesta böckerna verkar vara utlånade. Sen ska ni få höra............kan ni tänka.........jag lånade Fanny och Alexander på video! Den kanske vi börjar med i kväll men frågan är om vi orkar se hela.

Sen tog vi oss vidare till saluhallen för att se om det fanns några laxburgare, som är såååå goda men dom var slut. Då strosade vi vidare och på ett ställe kunde snålheten gå hand i hand med latheten för dom sålde gårdagens färdiga sallader för halva priset. Det var tre sallader kvar för 27,50 styck och det var just tre vi behövde så jag slog till på dom. På ett annat ställe köpte vi ett stort bondbröd och sen ville sambon köpa godis så då gick vi in på en ICA-affär och där hittade jag en rulle getost, 400 gr för 49 kr tycker jag var väldigt billigt så den klämde jag också till med.

Inte nog med detta,  vi gick dessutom in på Myrorna. Jag tror det var första gången jag var där och dom hade heller inget intressant.

Jättegod var maten i alla fall. Lite vin blir det nog senare i kväll också...........tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0