Regn, regn, regn................

..........att det finns så mycket vatten där uppe. Eftersom det är inneväder idag också så har röjningsarbetet fortsatt. Det är inga stordåd som blir gjorda utan en massa småhögar som är jättesköna att bli av med.

Vi lyckades få tag i ett rengöringsband till videon så nu har vi sett hela Fanny och Alexander. Lite seg är den allt men fortfarande sevärd. Sen är det ju roligt att många av scenerna är inspelade i denna förträffliga stad. Jag kommer till och med ihåg när dom gjorde det fast det börjar bli 25 år sen.

Tänkte faktiskt snart gå och lägga mig och lyssna på min bok som är Solstorm av Åsa Larsson. Den senaste boken jag lyssnade på var amerikansk så nu är det skönt att lyssna på något enkelt svenskt. Jag är ännu så länge bara på CD 3 så vi får se hur intrigen utvecklar sig men jag kan i alla fall konstatera att ett mord har ägt rum i Kristallkyrkan i Kiruna (om den nu finns på riktigt)
image31

Kommentarer
Postat av: maritha

Javisst kommer solen nästa vecka=)iaf i Frostviken där jag tillbringar somrarna. Ha en trevlig semester själv får jag kämpa på två dagar till(onsdag, torsdag) men sen så......

2007-07-09 @ 10:26:09
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: irene

Ja, hennes böcker är några av mina favoriter.

2007-07-09 @ 18:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0