Alltså, man kan ju bli galen..................mer om fåren......

I dagens tidning var det en insändare av en person som var helt emot att fåren fick beta så centralt. Det är farligt, för fåren kan ha sjukdomar och parasiter som genom harar och hundar sprids vidare till människan. Det klippta området utanför fårstängslet används till pick-nick och rekreation och det är då om man äter där, man skulle kunna bli smittad. Sen var det synd om hundarna som kom emot elstängslet och det kan jag väl möjligen hålla med om.

Ja, hypotetiskt kan man kanske bli smittad av något men man kan bli sjuk av antibiotika också!

Jag fattar inte att folk är så rädda för allting. Sen åks det ohämmat bil, röks, sitts still, dricks för mycket alkohol m.m. men då är dom inte rädda. Ibland blir man galen på mänskligheten.

Slutpratat om dom stackars fåren som såg ut att ha det så bra i just den hagen  ....................

Kommentarer
Postat av: mammselen

Jaa du jungfrun.... konstigt att det finns fårägare som sköter om, klipper, matar och kelar med fåren. De skulle väl ha varit utrotade för länge sedan, om det nu är så farligt.
Vad trött jag blir...

2007-06-16 @ 17:55:33
Postat av: Anonym

Ja kära nån... Jag är nog egentligen dödsjuk om inte redan död. Tänk på all kattskit jag plockat upp, alla hundpussar jag fått, allt undulatdun ur munnen när de slutat flyga runt i lägenheten Jag har kelat med boaormen och eremitkrabban, rensat akvariumet, druckit opastöriserad ohomogeniserad okollad komjölk, ätit ogenomlysta ägg... Dessutom har jag utsatt mina barn för det. Sonen passade dessutom på att smaka katternas mat när han kom åt. Och jag har i 7 års tid delat säng med vovven.
Tänk, jag som trodde att jag var frisk?
För övrigt är det obehagligt för hundarna att komma i kontakt med stängslet
(det kan vovven berätta mera om) men farligt? Nä! Snarare lär dem sig en nyttig erfarenhet - att inte vara så nyfikna på kor och får.

2007-06-16 @ 21:45:08
Postat av: irene

det var jag som nog inte finns

2007-06-16 @ 21:45:45
Postat av: Jag

Ja, du Irene - det var ett riktigt roligt och helrätt inlägg. Att du kommer ihåg alla "farligheter" du utsatt dig och dina nära och kära för. Mycket av det du har gjort har jag faktiskt själv också gjort och som sagt inte verkar vi tagit någon skada av det. Ja, vi får se om det blir ytterligare reaktion på fåren, i tidningen. Fortsättning följer..........kanske

2007-06-16 @ 23:02:53
Postat av: mammselen

Jungfrun, vet du vad....?
Kan du inte skicka in en insändare du också? Du kan ju använda Irenes inlägg som inspirationskälla och skriva
ett motdrag.

2007-06-17 @ 10:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0