En mycket lugn dag..................

...............då inte mycket har hänt. Jo, jag bjöd hit en kollega på kaffe och nybakt kaka med glass. En rör ihop kaka med bär tagen ur senaste allt om mat. Jag försökte göra den lite mindre onyttig genom att byta ut det vanliga mjölet mot siktat dinkelmjöl och i stället för flagad mandel ovanpå strödde jag pumpakärnor. Det blev jättegott!!

Vi satt där ute i trädgården och smidde planer om hur vi ska lyckas med att förhandla oss till högre löner och vi var rörande överens om att Vårdförbundet måste säga upp det löpande avtalet för nu börjar vi halka efter. I alla fall på denna ort där arbetsgivaren inte bryr sig ett dugg. Så gott som alla är missnöjda med lönen. Det är svårt att veta hur man ska gå till väga och vårdförbundet lokalt är ganska tamt måste jag säga.

Nog om detta...............nu ska jag åka och tjäna ihop några kronor igen. Tre nätter och tre dagar kvar till semestern som börjar 9:e juli.

Kommentarer
Postat av: mammselen

Men inte strejk en gång till. Förra gången så gav det ju bara höjd pensionsålder... Vansinnigt!!!

2007-06-26 @ 22:52:58
Postat av: jag

Strejken var ju ett tag sen och jag blev inte ens uttagen (samhällsfara) men blir det strejk igen så finns det väl risk att pensionsåldern höjs till 70 ;-) för när man får det berömda orange kuvertet så är det ju den pensionen (om man jobbar till 70)som verkar mest rimlig efter ett helt arbetsliv. Vi brukar skoja om att det kommer att bli ett helt gäng som behöver rullator på jobbet i framtiden.

2007-06-27 @ 16:17:52
Postat av: mammselen

Rullatorer ja. Det är väl ok...
Men när alla är mer eller mindre senila... då är det fara å´färde. Eller det kanske bara är bra. De gamla kommer ihåg grundkunskaperna och de unga kan den nya tekniken. Ett vinnande lag, alltså.

2007-06-27 @ 20:07:28
Postat av: Jag

Du har verkligen tänkt igenom det hela. Så sant som det är sagt. Sjukvården kommer alltså bara att bli bättre om pensionsåldern höjs till 70. Några kommer säkert, på samma sätt som nu att vilja arbeta längre kanske till närmare 75 i stället. :-)). Och så blir det billigare för staten.....färre år att betala ut pension på.......sisså där runt tio år mindre............minst.

2007-06-27 @ 20:28:01
Postat av: mammselen

:)

2007-06-28 @ 14:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0