Idag är det långsamhetens dag.....................

Torsdagen den 21 juni är det internationella långsamhetsdagen. Det tycker jag låter som en bra dag.

Jag är så otroligt trött på alla som stressar omkring och pladdrar om hur mycket dom har att göra.
Det värsta är att jag tror att många tycker att det känns skönt att kunna berätta om allt dom gjort och ska göra och känner sig då som populära och bra människor.

Sen blir samma människor "vidbrända" (en mildare grad av utbrändhet)  och då kan dom prata om det i stället...........vilka noggranna och ordentliga människor dom är som inte kan släppa något halvdant och har jättehöga krav på sig själv. Allt ska vara tip-top helt enkelt. Sånt är jag allergisk mot!!!

Själv avskyr jag att ha fullbokad agenda. Jag känner mig som i ett fängelse om det blir för många uppbokade dagar i veckan. Ja, då räknar jag inte arbete förstås.........

Själv har jag dock inte ägnat denna dag till långsamhet. Jag var helt enkelt tvungen att städa ............i alla fall lite. Även om det blir mest jobb i helgen så vill jag kunna känna lite helgkänsla och ha i alla fall lite städat.

Jo, och så skulle jag vilja he en hängmatta där jag kan gunga i lugn och ro. Några kraftiga träd äger jag inte så det skulle i så fall behövas ett stativ. Det finns jättefina hos www.storafamnen.nu och särskilt stativet som är båtformat. Kolla in det.........

Kommentarer
Postat av: irene

Ja det var verkligen en lååååååååångsam dag. Fast jag visste inte att den fanns. Nästa år ska den firas ordentligt! (om jag kommer ihåg det)

2007-06-22 @ 14:45:01
Postat av: Jag

Ja, det var nytt för mig också men jag tänker också fira den..........om jag kommer ihåg.........

2007-06-22 @ 19:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0