Min vän den glade bagar´n.................

Jag har lovat att baka matbröd till min ex-mans nya sambos 50-årsdag. Det är väl snällt av mig?! Självklart är vi också bjudna på festen som är i öppet-hus-form.
Tidigare i kväll har jag förberett en fördeg som ska jäsa i kyla till i morgon bitti. Det är första gången jag gör det brödet och degen verkade lite mysko och hård så det får visa sig i morgon när mer vatten och mjöl ska tillsättas om det blir något eller ej. Annars får jag kasta det hela och börja på ny kula med ett välbeprövat recept som finns inuti mitt huvud.
Hon önskar sig en tillbringare av Lena Linderholm och den tänkte jag att hon ska få av oss i present.

image19

Lavendelbukett heter det fina motivet som är design Lena Linderholm

Kommentarer
Postat av: mammselen

Jo, du är snäll.

2007-06-28 @ 21:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0