Bortbjuden på middag i kväll.

Pigg och nyter vaknade jag utan klocka ganska exakt 08:00. Funderade på att gå upp, men vad gjorde jag...........jo jag passade på att sova lite till fast det var egentligen helt onödigt så nu är klockan 12:00. Visserligen är frukosten avklarad och så även morgonkaffet men jag hade tänkt utföra en del idag så det är bara att sätta igång.
En jättehög tvätt ska vikas, huset ska dammsugas, papper och tidningar ska gås igenom och ev. kastas. Ja detta är ju inte direkt några unika uppgifter utn bara sånt som då och då måste göras.

Jag som jobbar natt för det mesta är ju så bortskämd med att ha mycket fritid. Hur kan då det komma sig? Jo jag jobbar 77% schemalagt och sen om jag orkar och tillfället bjuds brukar jag tacka ja till extrajobb så utslaget på ett helt år så blir det nog närmare heltid. Eftersom jag då till mångt och mycket väljer själv när jag vill jobba tack vare önskeschemat så känns det som att jag har mycket fritid och dessutom är nattpassen 10 timmar och det ger ju också fler hellediga dagar.

Kommentarer
Postat av: Soffizie

Hur går det med nya sovrummet ?
Hur känns det?
Är nyfiken på att höra

2007-11-09 @ 17:26:32
URL: http://soffizie.blogg.se
Postat av: Jag

Det går framåt men är inte klart. Magnoliatapeten är jättefin i verkligheten också. Vi är helnöjda men nu ska lister i taket och golvsocklar dit. Sängarna står på plats och är jättesköna.

2007-11-09 @ 17:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0