Idag var det vitt ute när jag steg upp.

Vitt av tung plaskig snö. Inte konstigt att man känt sig stel både här och var. Det ser i alla fall ut som snön kommer att vara borta innan dagen är slut, tack och lov säger jag när det är den plaskiga varianten.

Helgen har för övrigt löpt på och en hel del har blivit uträttat. Golvlister till sovrummet är inköpta.....bara vanliga standard blev det. En bloggläsare tyckte att jag skulle köpa guldornamenterade lister med tanke på att jag blev så imponerad av teatern...................men....................visserligen är dom nya sängarna kungliga, men där går gränsen.

Glögg har jag också hunnit med att njuta av. Det är nog första gången i livet som jag dricker glögg innan 1:a advent. Dufvenkroks från förra året. En öppnad flaska som blivit kvar men var riktigt god ändå med russin, mandel och köpta pepparkakor till.

Apropå glögg så kan jag tipsa om att det blir en supergod köttgryta om man tillsätter glögg i den. Om man bryner köttbitarna först och sen häller på lite vatten och glögg + kryddor som salt och peppar och låter det puttra länge tills köttet är mört. Sen reder man av med lite mjöl eller maizena och man har en jättegod och mustig grytat. OBS! Det går jättebra med den billigaste alkoholfria från ICA och det ska vara rätt mycket glögg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0