Ja, tapetseras det inte hemma så gör man det på bortaplan

I helgen var vi på besök hos min syster. Vi blev bjudna på god mat och gott vin och så umgicks vi i största allmänhet.
Jag vet knappt hur det gick till men på söndag förmiddag var sambon, min alltså, i full färd med att tapetsera deras nya sovrum. Ja, han hade ju vanan inne och hennes man är nog tämligen ointresserad av dylika arbeten så han var bara tacksam. Jag tror faktiskt inte att dom någonsin tapetserat ihop.
I stället för att ge oss av hemåt runt 12-tiden så blev klockan 19.30 innan vi kom iväg. Jag skäms nästan över att säga det men jag som vilat i soffan hela dagen hade svårt att hålla mig vaken i bilen och sambon, stackarn som tapetserat flera timmar fick lova att köra. Jag känner mig så otroligt osäker på vad jag ser när jag ska köra i detta förskräckliga mörker som är. Det är ju rent kolsvart ute. Lite, lite fin torr vit snö skulle sitta fint till advent.


Kommentarer
Postat av: maritha

Visst är det jobbigt att köra i mörker, jag har inte tyckt det förut men nu vet jag inte ibland på vilken sida av vägen jag är....har det med åldern att göra månntro=).

2007-11-19 @ 23:06:32
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: Jag

Ja, jag måste hålla med dig om att det nog har med åldern att göra. Det har nog att göra med den synförändring som kommer med stigande ålder :=(

2007-11-20 @ 11:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0