Jag älskar verkligen att dammsuga

- det är som meditation för mig. Hittills har jag inte diskuterat detta med någon som håller med mig. Allt annat som har med städning att göra tycker jag bara är ett nödvändigt ont men just dammsugningen ger mig ro.
Sist jag köpte dammsugare satsade jag dessutom på en som är jättebra. En NILFISK Extreme X300.


image143Så här ser den ut.

För några år sedan fanns en lite rolig artikel i en veckotidning om vilken som var ens favoritmöbel beroende på vilket stjärntecken man är född i. Jag är ju jungfru och tro det eller ej men dammsugaren skulle vara min favoritmöbel. Möbel, säger ni då men faktum är att jag i stort sett alltid har min kära dammsugare tillgänglig. Man kan kanske säga att den ingår i möblemanget.

Har man dessutom två mycket långhåriga katter så krävs det en del av en dammsugare och det var därför jag ville ha en "värstingdammsugare". Beroenda på intresse så satsar folk på olika "värstingsaker" som värstingbil, värstingstereo, värstinghögtalare har jag läst en del om på en viss blogg. ;-)

Förresten snart ska jag gå och lägga mig i min nya värstingsäng.................skönt.

Kommentarer
Postat av: mammselen

Jo, Nilfisken den är bra
men en så´n har inte ja.
Miele suger här så visst
ändå är det genomtrist.
Städning
som har genomförts
med damm som upp och ner har rörts,
njuter jag nog mest utav
när dammsugarknappen har stängts av.

när

2007-11-08 @ 21:02:22
Postat av: Jag

Kul, så fyndig du är mammselen. Ja, inte skulle jag ständigt vilja dammsuga så på sätt och vis är man ju nöjd när man får trycka av den.

2007-11-08 @ 21:19:09
Postat av: Stig

Jo men absolut..dammsugaren är ju det viktigaste städredskapet...men att jämföra den med...hm..ok då!

2007-11-11 @ 23:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0