Kokt sej med äggsås

blev det till kvällsmat. Riktigt gott. I det här huset tycker vi mer om sej än om torsk. Om det nu dessutom är så att man inte ska köpa torsk så är ju det ett plus också. Katterna skrek i alla fall i kör och dom små stackrarna fick inget. 400g fisk till fyra personer är inte mycket så jag blev snål.

Alaska pollock är fisken som gäller för katterna om jag får tag i någon billig.

Nu är det rent från snö och halkan är försvunnen om det inte håller på att frysa till nu. I morse dristade jag mig till att ta cykeln men det var med livet som insats. Vintercykling har aldrig varit min melodi. Inter vinterpromenerande i halka heller för den delen. I år blir det väl till att satsa på broddar om jag inte köper skor med inbyggda dubbar annars kommer man väl att slå ihjäl sig någon dag.

Nu ska jag titta på fotbollsgalan...................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0