Nu är det snart dags .............

.................att gå till apoteket, för det är där dom tydligen finns, broddarna, att sätta på skorna. När jag är ute och går känner jag mig som om jag var 90 år.....minst. Det är helt otroligt hur dåligt snöröjt det är i den här stan. Knaggligt och isigt så det går nästan inte att ta sig fram. Jag tog ut min sista halvtimme flex som jag hade kvar men den hade jag ingen nytta av annat till att det tog 30 min längre tid att gå hem.

Mörkt är det också. Det känns som att det knappt är någon idé att öppna ögonen helt, för det blir ändå snart svart. Det är nog dags att ta fram dagsljus-lampan och ge sig själv lite terapi i vintermörkret. Sover som att jag har gått i ide gör jag också. Det finns liksom ingen hejd på hur mycket jag kan sova om jag tillåter mig det......nattarbetare som jag är.

Katterna sover förresten också lika mycket. Sen får dom för sig att det är ut dom vill men när dom känner kylan och eventuella regnstänk drar dom sig snabbt bakåt och in igen. Dom längtar också till sommaren.

Kommentarer
Postat av: mimmi

Har köpt mig nya fina broddar, smidiga som galosher att dra på skorna kanske lite svåra at få på skorna men de känns inte och de fungerar!
Och ni som har Ecco skor tänk på att deras sula blir snorhala i kyla!

2007-11-28 @ 09:11:09
URL: http://mymim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0