Promenad med dottern och elproblem

Vaknade runt 14 och gick upp för att få lite kaffe och en smörgås i mig. Öppnade posten och fick genast stora problem. God El som är min elleverantör ville påstå att jag minskat min elförbrukning från runt 8.000 kWh till ca 900 kWh (dvs. en minskning med 8000 kWh) trots att alla omständigheter är desamma dvs. samma hus, samma elförbrukande saker som kyl, frys osv. Den stackars flickan i kundtjänst sa att hon kunde inte göra något och att detta var den avläsning som gällde. Du måste väl själv förstå det orimliga i det hela sa jag men det hade hon lite förståelse för.........flickstackarn.

Jag hade i alla fall begåvats med tre månadsräkningar från GodEl som var på 0 kr. Lyckan varade bara några sekunder för jag förstod genast att det inte stod rätt till.

Efter detta tog dottern och jag en promenad i kylan. Det var bara två minus men bitande kallt om öronen.
Nu står maten  på spisen och sen väntar ytterligare en natts jobb och sen är det helg - skönt!


Kommentarer
Postat av: mammselen

Dags att skaffa mössa, alltså!

2007-11-15 @ 20:47:04
Postat av: maritha

Om jag oxå kunde säga "helg skönt" men nejdå jobb heeela helgen o hela nästa vecka=(

2007-11-15 @ 22:40:04
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: irene

Du kan väl ta anställning på elbolaget efter att ha skrivit ut vattenräkningarna?

2007-11-16 @ 16:31:40
Postat av: Jag

Ja, ibland känns det faktiskt som att man måste ha ett finger med på de flesta ställena för att det ska bli rätt.

2007-11-16 @ 18:25:51
Postat av: Stig

Fasen man kanske ska kanske byta elbolag..fast med den kundtjänsten så kan man tänka sig hur det går om räkningen är lika tokig åt andra hållet.

2007-11-16 @ 22:12:38
Postat av: mammselen igen

Fasligt vad folk hakar upp sig på elräkningen. JAg tycker att det var värre att frysa om öronen jag...

2007-11-17 @ 15:24:11
Postat av: Stig

Tja....jag har så lite pengar i förhållande till alla kilowatten..

2007-11-19 @ 19:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0