Som kassör i samfällighetsföreningen har man en del att stå i.

Idag har jag skrivit ut sluträkningen på vatten till alla här i området. Ett arbete som kräver stor noggrannhet för det skulle kännas pinsamt att göra en feldebitering. Inbetalningskorten var slut så det var bara att ge sig iväg till kasstjänst och norpa en bunt.
Jag har varit på väg dit flera gånger förut men då har det varit stängt. Nu var klockan 12.10 så när skulle dom ha öppet om inte då, för lunchstängning har dom väl i alla fall inte återinfört. Ja, jag fick mina inbetalningskort och stapplade hem i halka och gnistrande sol. Ja, jag ska väl inte beklaga mig för mycket redan nu för visst fanns det långa sträckor där det var helt riskfritt och man kunde få upp lite fart.

Jag sover som en gud i nya sängen och kisse och jag blir nog liggandes där lite väl länge på förmiddagen men vad spelar det för roll - man är ju nattarbetare. Frukosten intas numer i regel kring 11-snåret. Tillägas kan också att jag tillhör gruppen som helst skulle gå i ide vintertid så det här sovandet är väl en kompromiss.

hemmet börjar däremot att bli lite väl igendammat och behöver en grundlig storstädning - men det är ju så tråkigt. Nu talar jag alltså inte bara om dammsugning och torkning av golv utan att allt skulle behövas gås igenom och dammas, torkas och ev. kastas. Usch - när ska detta ske? Vågar jag sätta upp "innan julafton" som ett mål?

Kommentarer
Postat av: irene

Jag känner igen det där med städningen... var "tvungen" att fixa till ytan innan jag kunde förlägga ett sammanträde till mit vardagsrum i måndags. Resten av lägenheten fick stängda dörrar.

2007-11-14 @ 18:24:16
Postat av: mammselen

Jag har kommit på en sak.

Nämligen, att man MÅSTE inte städa. Man kan leva bra ändå.

2007-11-14 @ 19:28:42
Postat av: Jag

Ja, det håller jag med om att det går bra, utan att städa men handen på hjärtat, någon gång måste det väl trots allt ske........Jag menar när man kan rita i dammet :=)

2007-11-14 @ 19:43:30
Postat av: Mimmi

hoppas allt är bra i nya sovrummet och att du trivs!

Ang debiteringar så har vår förening lejt ut arbetet med debiteringar till en firma som också sköter avläsningen

2007-11-15 @ 08:22:10
URL: http://mymim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0