Uppe med tuppen......

.......hade varit betydligt trevligare men nu är det ett hiskligt liv på skatorna utanför. Vet ej, men det är säkert någon kattstackare dom terroriserar. Ingen av mina dock för dom sover som vanligt.
Jag tror faktiskt att jag ska krypa ner igen en liten stund jag också och fortsätta på lyssnaboken som nu faktiskt känns riktigt bra.

Vad ska man annars hitta på idag? Nog för att det finns hur mycket som helst att göra och då menar jag såna där små och stora saker man tänkt göra under många år. Tänk om man skulle lyckas ordna upp alla papper i perfekt ordning. Kasta alla papper man inte behöver och resten insatt snyggt  i en pärm med lämpliga flikar.

Jag äger en bok som heter RENSA I RÖRAN med feng shui och i den står precis hur man ska göra för att få ordning på alla ting i sin tillvaro. När jag läser den så känns det som att allt som står där är skrivet direkt menat till mig. Alla mina svaga punkter inom "spara och oreda-branschen" spaltas upp där och det skulle bara vara att följa instruktionen.

Nu är det inte så att jag har en hemsk oreda och en himla massa grejer som ligger/står och skräpar utan det är just dom där högarna och det där extra som man inte vet vad man ska göra med som borde sorteras bort. Men varför är det så svårt att bara slänga skiten??

Bara det att jag skriver detta i kombination med att boken ligger här bredvid gör att pulsen stiger och jag vill bara sätta igång men sen är det så svårt att ta beslutet att kasta. Löjligt, kanske ni tycker men somliga är samlare och andra är såna som ständigt förnyar och kastar vilket jag inte alls gillar faktiskt. Själv är jag nog mitt emellan med anstrykning till samlare. Dom som har ett kliniskt hem har säkert ett tråkigt liv brukar jag tänka.

Kanske drar jag igång någon form av rensning under dagen, vem vet. I boken tar dom till och med upp tarmrening men det är inte den reningen jag i första hand tänker utföra under dagen i så fall men den kanske kommer på köpet ......ha ha ha.
                                              image150


Kommentarer
Postat av: irene

usch... jag undrar alltid var de gör av med alla saker som de städar undan i alla heminrednings- och gör-om-program. Det fungerar inte så för mig.

2007-11-27 @ 19:15:26
Postat av: Jag

Ja, inte undra på att dom fixar till det snyggt när dom kastar det mesta som inte passar in på pricken och sen köper nytt. Ett jäkla slöseri tycker jag att det är. Man kan hoppas att grejorna går till någon återvinning i alla fall.

2007-11-27 @ 19:27:15
Postat av: Stig

Det var nog i somras jag senast såg arbetsbänken...

2007-11-27 @ 21:32:52
Postat av: Mimmi

Inom Feng Shui förespråkar man att ta vara på naturens resurser inte slösa, d v s kasta - köpa nytt är inte Feng shui men återänvända är rätt.

Känn in dina saker vad mår du bra av att ha omkring dig, kanske står den där vasen där som inte är snygg och som du fick på jobbet där du inte trivdes. Inte bra FEng Shui, skänk den till en loppis.

2007-11-28 @ 09:08:58
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: Mimmi

Jag köpte mina broddar i en vanlig skoaffär men sedan såg jag att Stadium annonserade likadana de kostade drygt 200:-. Ang Ecco så fick jag til svar i affären att de vill tillverka skorna i så lätt material som möjligt och just det materialet blir halt! tycker de borde ha varning om det! Kontakta deras kundtjänst jag har gjort det men fick ett dåligt svar.

2007-11-28 @ 16:44:45
Postat av: irene

Ja visst är det underligt att vinterkängor har så otroligt halkiga sulor. Det stämmer liksom inte på nåt vis.

2007-11-28 @ 19:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0