Idag höll jag faktiskt på att bli galen.

I posten dimper det ner ett brev från Vattenfall där dom upplyser mig om att dom inte fakturerat mig för nät och elavgifter sedan 30/6 förra året. Alltså 15 månader. Jag har min elräkning från annat håll så jag har ju bara betalt räkningarna i god tro att allt var frid och fröjd, men icke............oavsett viket elbolag som levererar min el så ska ändå Vattenfall ha sin beskärda del.

Svettig ringde jag upp Vattenfall för att höra vilken summa som kommer att stå på inbetalningskortet som inte har kommit ännu. Drygt tre tusen skulle beloppet bli och då hade dom faktiskt som policy att dom skrev bort en fordran som var mer än ett år från senaste avstämning. I mitt fall blir det då avgifter som är mellan 060630 och 061008 som skrivs bort.

Konstigt att något sådant kan inträffa på ett så stort företag som Vattenfall.................eller också är det på såna företag det inträffar. Inte vet jag......... Jag skulle få dela upp summan om jag ville och dom bad om ursäkt och beklagade och jag får väl bita i det sura äpplet och betala.

Kommentarer
Postat av: irene

shit!

2007-10-10 @ 20:27:42
Postat av: Stig

Tråkigt som attan....men du får försöka se det från den ljusa sidan. Du får ju liksom 3 månaders rabatt..

2007-10-10 @ 21:46:09
Postat av: Jag

Ja, 3000 drygt är ju ingen fullständig katastrof och jag får som sagt se det fån den ljusa sidan. Värre saker kan man råka ut för. Det var en här i Uppsala som helt plötsligt skulle betala 40.000 i el. En för honom okänd kvinna hade uppgivit att det var han som stod för abonnemanget. Saken klarades som tur var ut. Se denna länk.
http://www2.unt.se/printartikel/1,4483,MC=1-AV_ID=659343-SC_ID=24,00.html

2007-10-11 @ 10:23:30
Postat av: Jag igen

Dom kände tydligen varann sen tidigare förresten.

2007-10-11 @ 10:24:55
Postat av: Stig

Fast man kan kanske säga att han fick se en ny okänd sida hos henne...

2007-10-12 @ 08:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0