Idag är det onsdag.........

...............och jag har inte vägt mig än den här veckan. Jag får väl rycka upp mig till nästa måndag och börja fokusera på vikten igen.....eller är det kanske maten jag ska fokusera på? Jo det är det nog. Cypernresan tog ju i alla fall kål på den lilla viktnedgång som jag lyckats med tidigare.

Idag har vi fest på jobbet och det bjuds på buffé med en hel del rätter som lät delikata. Är det fest så är det.......hålla igen kan man göra alla andra dagar.

Jag som lever ett stilla liv har en del tillställningar inplanerade framöver och det ska självklart bli trevligt men just nu känns det som att det blir lite mycket med nattjobbet däremellan. Sen vet jag också att när man väl är framme vid varje inplanerad sak, så är det jättekul att åka bort med jobbet, träffa gamla kompisar.........gå till tandläkaren......nej, vad säger jag. Inte för att jag har tandläkarskräck men jag avskyr verkligen att gå dit och speciellt om det blir utgifter som handlar om mer än undersökning och röntgen.

Hos tandläkaren känns det som att dom kan hitta på vad som helst som behöver göras, för det är mycket svårare att få pejl på tandläkarens göromål än på doktorns. Man kanske inte skulle ha tittat på Aschbergs program om dom myglande tandläkarna för efter det har jag blivit ännu mer misstänksam.

Jag hoppas att min tandläkare inte hittar på och blir det något extra så ber jag om att få se röntgenplåtar och att han måste visa mig i munnen exakt vad som han anser är fel. Sist sa han att jag hade en lagning som gått sönder men jag hade inte märkt ett dugg. Innan han fick göra något så tog han fram en spegel och pekade på lagningen och då kunde jag faktiskt se själv att det var en bit borta. Jag vet inte om jag är övernitisk men det känns lättare att betala om man verkligen vet att man är överens.

Humor har han i alla fall. Det var en gång som jag  var där ungefär 20 minuter med röntgen, undersökning och väntetider och det skulle kosta 800. Det var dyrt sa jag.......det känns som att jag bara har haft munnen öppen i 8 minuter och det blir alltså 100 kr per minut, sa jag lite skämtsamt. Då sa tandläkaren: "Ja för min del hade du fått ha munnen öppen hela tiden om det hade kännts bättre".
Där fick han några pluspoäng i alla fall för den gången var han ny för mig. Han hade köpt klininken av min gamla tandläkare och fick mig på köpet.  
                     image122

Nu ska jag piffa till mig lite inför festen...................tjo hej......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0