Kanonväder, nu är jag nöjd och glad

........men stackars den sjuksköterska arbetandes på det stora sjukhuset , som gav fel blod till en patient med följden att patienten avled. En förskräcklig historia som vi kan läsa om i både lokaltidningen och Aftonbladet. Något som bara inte får inträffa men som tyvärr händer. Jag undrar hur han/hon känner sig........

I den lokala tidningen fanns en insändare där en person ville varna för fästingar i svamp. Hon skrev att hon vid ett tillfälle hade hittat säkert 25 fästingar på en och samma svamp. Usch, tänkte jag.............kan detta verkligen vara möjligt? Ja, i och för sig, svamp växer ju där det är fuktigt, så varför inte?
Idag kom dock nästa insändare från en annan person som bestämt hävdade att det var små spindlar så nu har jag bestämt mig för att anamma den versionen som känns betydligt trevligare. Detta år har jag dock inte lyckats ta mig ut i svampskogen ännu.

I kväll går jag på min sista natt av tre. Det känns motigt när jag tänker på att jag har tre nätter framför mig men sen går tiden relativt snabbt ändå. När jag efter mitt "dagsovande" vaknar runt 14-tiden och solen skiner från en klarblå himmel och det är fullt möjligt att äta den "sena frukosten" ute i trädgården så tänker jag att livet är riktigt trevligt trots min längtan till Cyperns värme.

Kom ihåg att titta på SJUKHUSET i kväll och lägg särskilt märke till läkaren på akuten. Han verkar som jag tidigare sagt vara en riktig kanondoktor!! Det är nästan så att man får lust att söka för någon liten krämpa ;-))


Kommentarer
Postat av: irene

stackars sköterska !

2007-09-08 @ 11:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0