Nu känns det som att det är stiltje på mitt bloggskrivande men det kanske kommer bara jag börjar skriva.

I luften är det däremot inte stiltje. Det har varit en rätt blåsig dag som är bra för torkning av tvätt. Jag älskar verkligen att kunna hänga tvätt ute och så sparar jag energi om alternativet är att använda torkskåpet, som jag faktiskt måste göra ibland när jag inte planerat tvättandet.

Alla päron har blåst ner och dom som inte har blivit uppätna krattade vi in i häcken......kanske kommer det någon hungrig koltrast och knaprar lite. Jag passade också på att gräva ur komposten, massor med fin jord att gödsla med nästa år blev det. Några kompostmaskar hittade jag också till min glädje. Jag var orolig att dom hade antingen frusit eller svettats ihjäl....................eller både och kanske.
Kompostmaskar är ju en sorts röda små rackare som rör sig mycket snabbare än daggmaskar och ena baddare på att äta är dom också. Förr när jag hade massor i komposten så märktes det vad dom gillade för då var det enorma ansamlingar runt kaffefiltren till exempel.
                . image121
Så här ser dom ut - kompostmaskarna

Väl ute i trädgården så har vi beskurit päronträdet rejält. Det var alldeles för stort för vår lilla tomt och dessutom kanske jag får en mer rimlig mängd frukt nästa år. I morgon ska vi hugga in på plommonträdet och sen ska vi åka iväg och troligen köpa nya sängar.

Jag börjar bli för gammal eller åtminstone kommer jag att bli för gammal för att ligga och skvalpa i en vattensäng med träram. Det känns som att det är dags att slopa den nu.......men oj vad jag har sovit bra i den. Den är dessutom nästan 15 år......undrar hur länge själva vattenblåsan håller. Om den spricker kan det bli en smärre katastrof. Jag säger smärre för det finns trots allt ett vattenuppsamlingsskydd.

Jag kom ju igång riktigt bra med skrivandet men nu ska jag ta mig till affären och handla lite bröd till räkorna vi tänker äta i kväll. Gissa om katterna skriker redan nu och värre kommer det väl att bli.

Jag är inte så mycket för att titta på TV men i kväll ska jag titta på en film : Kocken, med Kjell Bergkvist i huvudrollen - kan kanske vara bra.

Kommentarer
Postat av: mammselen

Så är det ibland. När man väl börjat skriva, så kommer det bara mera. Ibland, alltså.
Ibland kommer det ingenting. Men kul att du är med igen...
Vattensäng... den "flugan" gick jag inte på. Numera hör man inte talas om den alls. Undrar om du är bland de sista som använder en sådan?

2007-09-23 @ 10:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0