Överskott av päron...............

..................har jag som sagt så jag gjorde slag i saken och tog en lagom kasse päron och skänkte den till ett åldrings/demens-boende i närheten. Kvinnan i personalen som öppnade såg i alla fall glad ut. Hon var precis på väg hem så hon tog ett päron direkt och cyklade sedan hem.

Ja nu har vi inte längre flextid på det stora sjukhuset. Facket och arbetsgivaren kunde inte komma överens så nu är det fasta tider som gäller. Ja, det har ju gått förr så varför skulle det inte gå nu..................intressant ska det bli att se hur det kommer att fungera. För mig kommer det inte att bli någon chock för när man jobbar natt och vi mestadels bara är två så är det inte så lätt att flexa. De som jobbar inom vård och omsorg vet vad jag talar om.....

Dessutom tror jag att det bara kommer att vara så här en kortare tid.......över nyår eller så.......någon av parterna kommer att få lov att ge sig och det kommer nog att bli arbetstagarna den här gången.

Kommentarer
Postat av: Stig

Ja det är nog sant...vi lever just nu i en period där rättigheter och förmåner ifrågasätts.
Flextid hade jag bara under den korta tid min karriär inom den kommunala administrationen varade.
Under den långa tid jag servade den kommunala administrationen var det en otänkbar möjlighet. Ja inte för mig förstås....

2007-09-19 @ 14:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0