Solen sken från en klarblå himmel

Jo, då det blev så fint väder som jag hoppats på. Forsränning, då jag höll på att svettas ihjäl för jag hade för mycket kläder. Vågar jag nämna att jag hade en tunn dunjacka på mig.........jag var nog den enda på hela stan som var klädd i dun. Den åkte av fort nog och temperaturen var nog över 20 gader. Det var varmt bara att bära omkring på den.

Efter staden hastade vi hem för sillunch med snaps. Den kunde givetvis intagas utomhus i det vackra vädret. 14.15 - iväg till Karolinabacken för att se mösspåtagningen. Det är så härligt att se alla glada människor, gamla som unga med allt från kritvita till gulnade studentmössor vinka till rektorn för att exakt kl. 15.00 sätta på sig mössan. Jo, jag såg landshövdingen Anders Björk också.........där uppe på balkongen.

Vidare iväg till universitetsaulan för att utanför lyssna på vårsånger och fira vårens ankomst med champagne. När vi tyckte det var dags att röra på oss gick vi ner och tog varsin öl på en uteservering och sen travade vi hem igen. Matlagning, ätande av densamma och sen iväg till brasan i närheten. Det började regna på en gång vi kom dit, hem igen, lite vin och nu är det sängen som gäller. Vi orkade inte hur länge som helst eftersom vi var tidigt uppe. Valborg 2008 är till ända.     
image215                                                                

Kommentarer
Postat av: jenna

KOLLA GÄRNA IN MITT NYA HåR I min BLOGG! KRAM

2008-04-30 @ 23:50:46
URL: http://gucciime.blogg.se
Postat av: mammselen

Jadu, valborg firas tydligen på olika sätt i olika delar av landet...
En sådan folksamling som på bilden har jag aldrig upplevt.

2008-05-01 @ 09:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0