Gissa om jag blev förvånad idag......

...........när jag tittade ut och såg något stort brungrått sittandes i fågelbordet ätandes för fullt. Jag fick nästan gnugga ögonen innan jag insåg vad det var. Först gick tanken till vilken sorts stor fågel det kunde vara men sen såg jag att det faktiskt var en ekorre som satt där och mumsade för fullt. En av katterna gjorde stora ögn och blev plötsligt mycket intresserad av att gå ut men si...........det blev det inget av med. Jag tror definitivt inte att han skulle kunna göra något men jag tyckte att "korren" kunde få sitta där och äta i lugn och ro.
Så här såg det ut men bilden är dålig för jag tog den genom fönstret. Man ser ögat lysa av blixten.


Annars är jag mest trött och verkar ha vänt på dygnet. Svårt att sova på nätterna eller rättare sagt så vaknar jag efter några timmar och ligger vaken och sen är jag döslut på förmiddagen. Några pepparkakor har jag lyckats åstadkomma i alla fall men till och med där var jag slö - det blev skurna..........

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Om man räknas som pigg när man bakar pepparkakor.... så har jag varit trött och slö i många år nu.

Kanske ändå jag piggnar till senare. Skulle ju vara lite roligt att baka med de hemkomna "barnen"...

2008-12-12 @ 21:52:46
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Bella

Du har en utmärkelse på min blogg. Varsågod!

2008-12-13 @ 11:09:02
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0