Lussekatter

Det stundar inte på förrän det är Lucia och då är hemgjorda lussekatter och pepparkakor ett måste för mig. Upp med tuppen 05:30, på med kaffet och sen är det SVT:s Luciafirande som gäller. Undrar vad dom kommer att sända i år.

Nu är lussekatterna bakade och för mig väntar tre nätters jobb då man vet precis vad som gäller........jobba, sova, jobba, sova osv.........ingen tvekan liksom....

Förra veckan hade jag missförstått leveransen från Årstiderna så det kom inget men idag borde det funka om han inte kör bort sig i snögloppet.

Hoppas man får någon glädje av dagens räntesänkning. Jag har hittills haft is i magen och inte bundit mina rörliga lån. Förr om åren har jag alltid gjort fel så nu kör jag rörligt för hela slanten. Det är visst en lite skvätt kvar som är bundet och ska läggas om nästa år.

Kommentarer
Postat av: maritha

Lussekatter är gott=) kanske för att man äter det så sällan. Fina bullar du har gjort, jag är helt värdelös på att baka lussekatter, får liksom inte till den där böjen på dom, dom jäklarna vill bara räta ut sig ha ha ha. Så nu har jag deligerat ut det på döttrarna, går dom och läser bageri och konditori så finns det väl för tusan ingen anledning att jag ska göra några misslyckade figurer som alla har roligt åt. Nej var och en gör det dom är bra på och jag är bra på att deligera ut saker ha ha ha.

2008-12-07 @ 11:21:57
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Bella

Det ser så gott ut att man riktigt känner doften.

2008-12-07 @ 22:31:01
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0