Min långa vandring till Paris har startat.

                                                     image182
Det är inte så att jag har blivit galen och ska ta mig till Paris i verkliga livet utan det är en virtuell vandring till just Paris men stegen tar jag i verkligheten. Ett stort antal individer på min arbetsplats ska det närmaste halvåret ha en ständig följeslagare - nämligen stegräknaren eller pedometern som den heter på lite finare språk. Vi har genom detta lovat att vi ska anlända Paris senast vid juli månads utgång............detta år alltså. Ja, jag är laddad till tänderna. I natt hade jag en stund över på jobbet och i stället för att ta en extra fika så gick jag ett antal varv i korridorerna, allt för att uppnå den aviserade medelstegsmängden. Eftersom jag jobbat natten innan, sovit halva dagen och dessutom inte tagit någon promenad så nådde bara upp till 8.500 steg. När jag gick in och kollade vad andra hade åstadkommit så låg jag faktiskt bra till ändå. Åja, detta var ju ändå bara dag ett och nu är det en ny dag med nya möjligheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0