Valentin - Alla hjärtans dag

                                             image187
Är det en dag som fyller en funktion eller är det bara handeln som försöker få oss att handla mer och ge oss dåligt samvete om vi inte ger bort en massa saker till våra nära och kära. Det är så jag tycker det känns. Själv vill jag gärna bjuda på geléhjärtan i en fin skål. Tyvärr har jag inte lyckats få hem några än men det kanske blir.

Jag blev väldigt nöjd när jag läste att möjligheten att köpa och ge bort rosor på gymnasieskolorna är borttagen. Det är en förskräcklig tradition som jag inte begriper hur i hela friden den har kunnat införas över huvud taget. Tänk alla stackare som hoppas på en ros och aldrig får någon och sen ska dom dessutom beskåda hur de "populära" och "snygga" håvar in flera stycken. Som om inte det vore nog så ställs säkert frågor runt om vilka som har fått rosor och hur många och där ska flertalet behöva besvara den frågan med nej. Nej USCH sånt vill jag inte att någon ska behöva vara med om! Min avoga inställning till detta beror säkert på att jag aldrig i livet skulle ha fått någon ros på gymnasiet.............är jag ganska säker på.

Kommentarer
Postat av: mammselen

Inte jag heller...

2008-02-14 @ 17:49:23
Postat av: irene

och jag skulle dessutom precis som nu ha glömt bort att det skulle köpas in några

2008-02-14 @ 19:42:56
Postat av: maritha

Håller med dig om att det är inte alls bra, det blir ju en pina för de som inte hör till de populära att gå till skolan. Det är ju så viktigt numer att det ska vara lika för alla att man inte ens får spara till skolresa så varför i allsindar låta elevrådet få ta beställningar på rosor, dubbelmoral skulle jag vilja kalla det.

2008-02-14 @ 22:56:05
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0