Antik och syfestivalen

.............var lite småtrevlig att besöka. Kul att återuppliva minnen av gamla prylar jag minns från när jag  barn. En del jättefina men andra hemska. Jag har länge velat ha en liten pressglasskål att ha strösalt i men det blev faktiskt två för dom var så klara i glaset och felfria.  Kristall var det också vad nu det betyder i det här sammanhanget. Kanske att det glittrar mer om dom. 160 kr för två tycker jag var ett bra pris och vill jag inte behålla båda så kan jag ge bort
en av dom i present vid tillfälle.
 image177
Jag såg några jättefina kaffekoppar som jag inte sett förut - hemskt dyra och ser ut så här.
 Zebra heter den koppen och är från Uppsala-Ekeby.
image178
Ännu en kopp som jag också gillar och heller aldrig har sett förut heter Astra och är tillverkad av Gefle - även den väldigt dyr men snygg. Jag tror den fanns i någon fler färgställning dessutom.
image179

Sambon är ute på lantliga äventyr och badar vedeldad badtunna. Jag fick inte följa med, för dom var några grabbar som skulle dricka öl och ljuga tillsammans hette det. Lite avundsjuk är jag allt. Jag skulle vilja ha en sån tunna själv men det funkar nog inte i ett radhusområde..................eller gör det det?
 För tillfället håller jag till godo med fruktsallad, datorn för mig själv och en lugn kväll. Inte dumt det heller.

Oj, jag glömde syfestivalen. Den var också trevlig men där köpte inte jag något. Sambon däremot fastnade för ett mirakel-universal-rengöringsmedel. (jag fastnade jag också) Om det är så bra som kvinnan utlovade ska jag rapportera mer om det sedan.

Kommentarer
Postat av: Bella

Den festivalen skulle jag också velat vara på. Verkligt fina skålar du köpt. Jag känner igen zebrakopparna. Vi hade några liknande när jag var liten och drack choklad ur.

2008-01-26 @ 22:32:25
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: maritha

Om det är samma mirakel-universal-rengöringsmedel som sonen köpte på Kopparbergsmarken så är den helt suverän, vet inget som den inte har rått på.

2008-01-27 @ 11:45:15
URL: http://marithape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0