Gamla slitna jeans kan ge ro

Har nyligen lappat ett par slitna jeans till en kompis son och faktiskt så är det något rogivande att just arbeta med gamla jeanstyger. Genom alla år så har jag sparat rester efter gamla jeans. Alltid kan man använda dom till något har jag tänkt och då och då kommer bitarna till pass. Tänk vad det skulle vara häftigt att göra ett lapptäcksöverkast av gamla jeans. Jag "googlade" lite och hittade denna bild som jag vill visa. Dessa blå nyanser tilltalar mig i högsta grad och det är bara såååå läckert att dom sytt in fickor och till och med en överdel.
image181

Kommentarer
Postat av: Bella

Vilket täcke! Det skulle jag vilja ha. Det låter kul med alla dina jeanslappar.

2008-01-31 @ 18:39:50
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: irene

mhm, jag sparade också mina och ungarnas gamla jeans ett antal flyttar. Sen började närmastsyster beklaga sig i all ödmjukhet över alla kartonger jag flyttade från det ena förrådet till det andra till det tredje till... Då började jag rensa. Det håller jag fortfarande på med och lär aldrig bli klar med det heller. Men det jag ville ha sagt är att jag har sytt några lapptäcken, ända tills symaskinen ville vila... Undrar om den har
vilat ut nu?

2008-02-01 @ 18:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0