Jippi, det kanske blir snö här också till slut

Det var ett förfärligt tjatande om den där snön som jag egentligen inte vill ha normalt. Idag har det i alla fall kommit några korn som jag kunde studera mot det gröna på brevlådan.
Vi håller på att planera sysselsättning för våra utlandsgäster som kommer om knappt två veckor. Älgsafari, kan det vara något månne? Skogens konung skulle man helst vilja råka på naturligt men jag tror inte jag är kapabel till att leta upp ett ställe där det finns möjlighet att se en så det får duga med inplanterade. Det var sånt jag fick göra då och då när jag var barn, sitta i bilen och titta på älg.
Rådjur, rävar och harar är det däremot inte svårt att råka på och faktiskt ganska nära inpå knuten fast vi bor inte längre än 20 minuter från centrum gåendes. Tro det eller ej men för ett antal år sen hade vi till och med björn ca 1,5 km härifrån men det har jag bara hört om en enda gång.
image176

Magen känns inte helt okej just nu, för jag var så dum att jag åt en hel kaka mörk 70% choklad och det blev nog lite starkt. Det var ingen jättestor men hälften hade nog varit tillräckligt. Fördelen är att jag inte kommer att vara sugen på choklad på ett tag...........och så är det vägning i morgon.....

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag försöker att vara lika duktig som du men en hel chokladkaka...nej.

2008-01-21 @ 22:17:26
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: irene

Det är inte alldeles fel med inplantat heller. När man ser dem in natura riskerar de att komma alldeles för nära vindrutan...

2008-01-22 @ 18:51:21
Postat av: Stig

Oj...det måste jag genast köpa. Mörk choklad är gott.
Annars förderar jag nog älgar ute i verkligheten.
Synen på Skansen för två år sedan var ju inte så kul.

2008-01-23 @ 11:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0