Nu är glada julen slut, slut, slut................

Någon julgran har jag inte haft idag så den behöver inte kastas ut. Däremot ska adventsstaken, stjärnorna och julgardinerna bort. Visst är det mysigt med juleljusen men nu går vi in i en ny era och ser fram emot våren. Ljusmysandet kommer att fortsätta ända tills kvällarna är ljusa.

Lutfisken har inte hunnits med under julen så den ska vi faktiskt äta idag. Det ska bli gott med vit sås och ärtor till.

Solen sken när vi vaknade alldeles för sent idag men jag hade legat och lyssnat på min bok till kl 03 i natt så sömnen behövdes. Efter frukost kastade vi oss ut på en långpromenad för att hinna njuta av solen. Jag hade stegräknare på mig och den visade på 8500steg och 7,2 km. Stegen är rätt men sträckan är approximativ. Det blev hur som helst en härlig promenad med sambon och dottern i den lågt stående och svaga vintersolen - och inte en gnutta snö så långt ögat nådde.
 
Jag tänker på de stackars besökande från BE-Ne-Lux som hoppas på snö i februari. Blir det kallt? Kommer det någon snö? Hoppet är det sista som överger mig. Det är tre veckor kvar innan dom kommer och det kan hända mycket med vädret än.............................visst kan det väl?

Kommentarer
Postat av: irene

När jag ligger och lyssnar på böcker brukart jag somna och sen har jag ingen aning om hur långt jag lyssnat innan jag slocknade

2008-01-13 @ 20:09:10
Postat av: Bella

För din skull hoppas jag på snö men för min egen del är det bra utan. Javisst får man fika på en massa olika ställen som pansjo. Vänta bara så får du se =).
Jättegod sallad förresten.

2008-01-13 @ 21:26:33
URL: http://www.bellapension.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0