Skrattet får vänta tills i morgon - jag bjuder på mat i stället

                                   En god kycklingsallad att festa på.
image171

1 grillad kyckling
1 pkt bacon
2 avocado
1 pkt körsbärstomater
babyspenat, 150 g brukar vara lagom
4-5 stora färska champinjoner
Olja / vinäger
Salt / peppar
Rödlök

Dressing:
1 litet pkt ädelost riven i 3 dl gräddfil     (jag brukar ta en trekant Kvibille ädelost)

Stek baconet i bitar, låt rinna av på hushållspapper. Dela kyckling och avocado i ganska stora bitar, dela tomaterna i halvor och skiva de sköljda champinjonerna tunt.
Gör en vinägrett med fint hackad rödlök, salt och peppar i en salladsskål. Blanda i alla ingredienserna. Servera med dressingen och bröd och smör.

Kommentarer
Postat av: Bella

Å vad gott det ser ut och nyttigt också. Jag tror jag ska pröva ditt recept.

2008-01-10 @ 22:55:11
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: Jag

Ja, gör det! Salladen är en riktig höjdare med den goda ostdressingen till.

2008-01-10 @ 23:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0