Dags för lite uppdatering

I helgen var jag på besök hos min syster med familj för att besöka "hembygdsdagarna" på min hemort. Syrran bor ute på landet så vi tog med oss cyklarna bak på bilen så att vi skulle kunna ta oss ett eller annat glas vin till grillmaten innan vi cyklandes styrde kosan mot centrum. Vi grillade marinerade fläskkotletter och jag hade tagit med mig min nyupptäckta flaska med grillolja, smak hickory som är en storfavorit just nu. Den penslade jag köttet med under grillningen och det blev som sagt jättegott.

Eftersom det är min hemort så hade jag stora förhoppningar om att träffa några gamla klasskompisar som fortfarande bor kvar.......och det gjorde jag. Jättekonstigt att ses efter mer än 30 år som det var med ett par. Vi hade 10-årsjubileum så det var åtminstone 24 år sen jag såg resterande.
Det är intressant att se hur olika man åldras. En kille såg nästan inte en dag äldre ut.......om jag är lite snäll. Lite gråhårig bara men annars var allt sig likt. En annan kunde jag inte ens fatta att det var han.........en helt vithårig äldre man. En kvinnlig klasskompis kände inte alls igen mig och tittade på mig som om jag var något katten släpat dit och en annan sa att jag var mig precis lik. Kul var det i alla fall att ses och det var intressant att notera att dom som var mest intetsägande förr var trevligast nu av dom jag träffade.

Semestern närmar sig med stormsteg SKÖÖÖÖÖÖÖNT och jag har tre nätter kvar att jobba. 

Igår kväll spelade jag betapet med en av mina bloggläsare. Jag förlorade...........Inte för att jag vill skylla ifrån mig för hon var mycket bättre än jag men jag har fått överta en skärm av min son och den är så stor att betapet-spelplanen nästan överföll mig. Jag hade svårt att se bokstäverna fast det var så stort och så envisas ju min motspelare tydligen med att spela den snabba varianten som alltid har varit ett snäpp för snabbt för mig............men jag kommer igen! Nu har jag lyckats få spelplanen på en rimlig storlek dessutom. Jag tog nyss ett parti.............som jag förlorade.....

Nu ska jag dricka kaffe!

Kommentarer
Postat av: mammselen

Betapet går i skov. Ibland vinner man ett längre tag och ibland förlorar man.

Du är i ett förlorarskov just nu.

Det är jag med....

2008-07-02 @ 21:13:18
Postat av: Jag

Ja det beror mycket på hur hjärnkontoret funkar och hur mycket man spelar. Jag har knappt spelat sen förra sommaren tror jag men nu har jag blivit sugen igen

2008-07-02 @ 21:29:30
Postat av: Stig

Det är bara att komma igen...bryta ihop som Per Elofsson sa...

2008-07-02 @ 22:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0