Fredag, semesterdag 12

Ännu en vacker dag..........faktiskt. Solen sken från en klar himmel när vi intog frukosten i trädgården. Lite sortering av gamla tidningar och annat pappersskräp återstod från gårdagens storstädning. Varför får jag nästan ångest av att kasta vissa tidningar? Nu åkte mer än jag tänkt, iväg till insamlingen och efteråt känns det som en lättnad............faktiskt.

Vi har varit och tittat på en tämligen nyfödd baby. Han är två månader och stor och rejäl men dom är ju ändå såååååå små. En välbevakad baby för övrigt, båda föräldrarna är poliser och dessutom huserar en stor tjänstehund i familjen. Kan man bo säkrare? Fin var han i alla fall......babyn menar jag. Hunden var också rätt fin men jag såg honom bara som hastigast.

Jag fick ett tråkigt mejl nyss. Dottern till en av mina kursare skrev och talade om att hennes mamma var död och att hon trodde att jag kanske ville veta det. Det kom som en chock faktiskt. Vi har inte haft kontakt på länge och nu förstår jag varför jag inte fått julkort på ett par år. Hon var nog för sjuk för att orka ta kontakt. Hon avled första juli i år. Än en gång får man en påminnelse om att livet inte är oändligt..............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0