Fredag, semesterdag 5

Upp ur sängen 08:00 för frukost och sen vidare färd mot lantliga trakter utanför Strängnäs för höbärgning. Himlen såg perfekt ut till att börja med men sen tornade sig mörka moln upp och det började regna men då var större delen bärgat men tyvärr inte allt. Det var dock ingen katastrof.
Jag skötte som tidigare annonserat kaffekokning och matlagning för elva personer, enkel matlagning dock och jag kastade faktiskt upp en och annan bal på transportbandet också..............eller heter det elevatorn (med svenskt uttal alltså)

Nu är vi hemma igen, nyduschade och rena från hödamm och sambon somnade som en stock. Jag tror han är helslut så jag får njuta av resterande del av kvällen själv. Jag sätter mig nog på altanen och filosoferar och häller nog upp en whisky. Jag hämtade inspiration från tantmammamatte:s blogg. Tänk så det kan bli.........

Kommentarer
Postat av: irene

Jag är stolt över att kunna påverka någon :)

2008-07-12 @ 17:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0