Onsdag, semesterdag 3

Inte uppe md tuppen i dag heller men sängen är ju sååååååå skön. Det har rensats hängrännor och det vita på huset har snyggats till. Ja, inte har jag rensat några hängrännor med min höjdskräck och "otymplighet" utan det gjorde sambon. Jag utförde sysslor på en betydligt lägre nivå, bland annat i köket där jag lagade till en utrensande indisk gryta. Ja just så hette den, "Utrensande Indisk gryta" och nog verkar den utrensande allt, ha,ha. Så här aptitlig......eller inte, såg den i alla fall ut och ganska god var den också. Men vad gör man inte för lite utrensning så har på semestern.


En av mina Clematis som växer på en fristående spaljé blommar så här vackert med vad jag tror, hundratals blommor. Resten av trädgården verkar mest lida av löss som jag försöker bekämpa så gott det går med såpvatten.

Vädret är drägligt och solen tittar fram då och då även om inte den där riktiga värmen vill infinna sig. Igår glömde jag att berätta om att jag följde med sambon på bilträff med Messerschmitten. Där stod han med sin lilla pluttbil bland den ena amerikanaren större än den andra men gissa om folk är imponerade av den lilla gröningen. Jag satt i solen och njöt och lyssnade på livemusik och brydde mig inte så där jättemycket om bilarna och musiken var bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0