Tisdag, semesterdag 2

Jag hade tänkt att jag skulle gå upp i alla fall rätt så tidigt men så blev inte fallet. Jah kände mig inte utvilad så jag slöade ett tag till i sängen. Är det semester så är det. Mitt stegande har varit under all kritik så när jag väl hävt mig ur sängen tog vi en promenad ner på stan och gick in i var enda affär som vi fann intressant. Enda egentliga ärendet var att köpa en present till en nyfödd baby.

Det var ju några år sen jag höll på med babykläder och oj, så små dom är. Praktisk som jag är ;0) så köpte jag storlek 74 så att babyn kan växa i kläderna kanske lagom till jul men byxorna var ju hiskligt små ändå.

Vi passade också på att titta i några antikaffärer, byta batteri på en klocka, besöka biblioteket (för att se om dom fått in någon intresssant lyssnabok) och i varje gathörn stod någon försäljare av el, mobiltelefoni, rosor, rädda kvinnor i tredje världen-bidrag och dragspelare från öst. Det verkar vara en hel släkt som delat upp sig och spelar överallt på stan. Förresten, vem vill köpa en ros-stackare när man är på stan för att gå i affärer?

SM i SMS-skriveri vad det också uttagning till men där var det ingen idé att jag gav mig i.........jag som knappt kan skriva ett SMS över huvud taget. Den som är snabbast i Sverige på att skriva ett visst förutbestämt SMS skulle vinna 25.000 kr.

15.000 steg gick vi så nu värker benen..................Jo en annan sak, solen skiner igen och inget regn        :0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0