Tisdag, semesterdag 9

Hinner inte skriva så mycket men kan dock rapportera att jag inhandlat en ny brällopsklänning. Vad nu undran ni nog, nej det är inte jag som ska gifta mig utan en systerson och till det bröllopet behöver jag en ny klänning eftersom jag med största sannolikhet inte lyckas banta ner mig så att jag kommer i min favorit-batikklänning.

På en av de lite dyrare affärerna där jag känner mig som något katten släpat in hittade jag i alla fall en riktigt snygg klänning och det till halva priset också, dvs drygt 500 kr. Jag har skickat efter två klänningar från LaRedoute också men dom har ju så konstiga storlekar så jag har ingen aning om dom passar, så bättre än så har kunde det inte bli.

Sambon har varit på bilträff igen och jag följde med och tog med mig första boken i Milleniumtrilogin, bredde ut en filt, lutade mig mot en husvägg och lyssnade på boken i kvällssolens sken. Bilarna tittade jag på så där lite på håll och det räckte för mig medan sambon frotterade sig med alla som intresserade sig för hans lilla gröna pärla.........och det var alltså inte mig dom var intresserade av men det har ni nog redan anat.

I morgon tar vi oss en lite semstertripp, troligen bara över dagen såvida vi inte hittar något toppenställe att sova över på. Vem vet?

Kommentarer
Postat av: mammselen

Skönt med semester. Snart är det min tur.

2008-07-16 @ 22:29:51
Postat av: irene

Jag har nästan gett upp med LaRedoute. Är inte kläderna på tok för små när de kommer så är de som stora tält. OBS !! Jag har väl aldrig mätt mina mått så ofta som nuförtiden när jag beställer från dem. Dessutom har jag slutat betala fakturorna tills dess att jag fått alla delar av beställningen och hunnit returnerat alltihopa. Nä, det blir bara mer o mer besvärligt med postorder. Tacka vet jag Myrorna!

2008-07-17 @ 20:36:36
Postat av: Anonym

Ja, det är på vinst och förlust man skickar efter men jag har faktiskt några plagg jag är riktigt nöjd med. Fakturan betalar jag absolut inte förrän jag fått allt.Nå´n måtta får det vara.

2008-07-17 @ 20:48:45
Postat av: Bella

Du är lycklig som har Stieg Larssons böcker framför dig.

2008-07-17 @ 23:09:42
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0