Torsdag- Fredag, semesterdag 18 och 19

Oj, oj, oj..........Ålandskryssning med Birka Paradise............vad kul vi har haft. Vi var ett gäng på 11 personer i olika åldrar, tonåringar, vuxna barn och föräldrar som sammanstrålade i Stockholm och hade ett knappt dygn på havet tillsammans. Vi startade i à la carte-restaurangen där nästan hela sällskapet avnjöt en kryssnings-meny. Jättegott var det och med mycket vitt vin till.

Efter lite flanerande på båten hamnade vi så småning om på discot under öppen himmel. Gissa om vi dansade......3 timmar i sträck och drygt  21.000 steg blev det på stegräknaren. Tävlingen är ju inte slut än utan den håller på juli månad ut. Vid 02.00-tiden stapplade vi oss ner i hytten på däck 2 så långt ner i båten man kunde komma. Nästan som på något undantag men jäklar vad vi sov efter det motionspasset.

Fredag morgon var vi inte så där jättealerta men det var inte värre för min del att jag och min syster runt 09:15 avnjöt en tropisk frukost med massor med gott. Resterande del av dagen flanerade vi runt på båten eller bara satt ute på däck och kollade in vår vackra Stockholms skärgård. Nu är jag solbränd och vacker till  bröllopet i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0