Idag hände något som jag "väntat" länge på.

Vårat flexavtal är ju sedan länge uppsagt för facket och arbetsgivaren kommer inte överens. Det handlade om att arbetsgivaren vill att ingen tid inom flexramen kan någonsin bli övertid. Dvs. blir man tvingad att jobba över två timmar på grund av en stor trafikolycka så blir det fortfarande bara flex. Lite drastiskt exempel kanske men ändå. Vi har alltså ingen flex längre och all övertid ska beordras.

När jag skulle gå hem i kväll så kom inte nattpersonalen och då blev jag nödtvungen att ringa till min jour och säga att nu lämnar jag stället obemannat och går hem för den som ska lösa av mig har inte kommit. Jaha, sa han lite frågande..........du får helt enkelt beordra mig att stanna och då ska jag ha dubbelt betalt sa jag och då hade han inget val utan gick med på det. Dom är så snåla i det här landstinget så det kändes riktigt skönt.........faktiskt.
Det är samhällsfarligt om vi strejkar men några större summor pengar är man inte värd.

Kommentarer
Postat av: maritha

sånt är livet för oss i vården=(. Verkar som att vi ska se det som ett kall, trodde att vi lever på 2000 talet men men, så är det i ett kvinnodominerande yrke, mer män i vården...dom skulle ALDRIG acceptera våra löner.

2008-06-24 @ 23:27:59
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: mammselen

Hej... Jag har hittat din blogg igen. Hurra!

2008-06-28 @ 23:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0