Plock-upp-kulturen..............

.....................ett lite kul påfund jag läste om i dagens tidning. Det gick ut på att varje gång som man gick ut tog man självklart hand om sitt eget skräp men dessutom skulle man plocka upp något som någon annan kastat. En smart idé tycker jag. Om alla gjorde på det viset skulle det ju så småningom bli rent men så lata som vissa verkar vara så är det väl kanske att ha lite väl höga tankar om mänskligheten.
Jag känner mig som en riktig nerskräpare om jag skulle råka tappa minsta lilla kvitto men vissa andra har inga skrupler för något. Bilbatterier, bildäck, soffor, madrasser........jag vet inte allt vad man har sett genom åren liggandes där det inte alls hör hemma. USCH!!!

Annars löper väl allt på som vanligt förutom att vädret är alldeles fantastiskt härligt. Jag har rotat runt lite i rabatterna och konstaterat att jag måste köpa några nya plantor i år. Speciellt en planta som brukar vara alldeles översållad med fjärilar känner jag att jag måste ha en ny. Jag tror den heter Anisisop, en lila lite högväxt buske.

Hittade denna bild när jag rotade runt i datorn. Kanske något att tänka på för oss bantare.
image222

Kommentarer
Postat av: mammselen

Håller med dig om skräpet...
Visst har det blivit mycket skräpigare och lortigare den senaste tiden? Vad beror det på...

2008-06-01 @ 22:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0