Emmen

Nu har jag nått Emmen på min vandring mot Paris. Emmen är en liten stad i norra Holland och ligger alltså 64 mil från Malmö där vi startade.

Nu stundar arbete -ett trenätterspass igen, så jag passade på att ta mig en långpromenad till förmån för min hälsa och stegtävlingen. Jag gjorde en kyrkogårdsvandring igen. Det finns nämligen en ganska ny jättestor kyrkogård ca en halvtimmes promenad hemifrån. Den är så otroligt stor att den nog rymmer mer än Uppsalas nuvarande befolkning i gravar men är ännu ganska tom. Eftersom kyrkogården är så gott som tom och upptar ett jätteområde så passar den ypperligt som promenadområde. Inga störande bilar så långt ögat når, tyst och lugnt och ett perfekt ställe att promenera och lyssna på en bok. Det kanske låter lite konstigt men mitt favoritpromenadområde just nu är den kyrkogården.
Idag passade jag på att göra ett litet studiebesök på den muslimska delen av kyrkogården. Det var intressant att se för det ser annorlunda ut än hur vi brukar ha det.

Solen skiner men det blåser hiskligt ute. Nu väntar jag bara på den där riktigt sköna värmande solen för den har inte visat sig än.


Kommentarer
Postat av: Stig

Den muslimska delen kan väl knappast kallas för kyrkogård. Undrar vad muslimerna har för namn på sin gravplats?

2008-03-28 @ 08:23:23
Postat av: Bella

Jag som är uppväxt i Stockholms innerstad lekte varje dag på en kyrkogård. Jag förstår att det kan vara ett bra promenadområde.

2008-03-29 @ 18:27:11
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: irene

Kyrkogårdar är trevliga. En stor del av det trevliga är att man inte traskar i så snabb takt som på andra promenadvägar. Nackdelen är att man inte får ta med hundar...

2008-03-29 @ 19:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0